Helt sinnes!

Igår var det match, Aledal skulle åka till vrigstad klockan 20.00 för att spela match, jag skulle inte vara med, endast som supporter.
Men vad händer?
Vi träffas på torsvik, endast fem spelare är fit for fight om man så säger. Det behövs 6 spelare för att få ihop ett lag, vi hade ingen målvakt, haha.
Vilket lag vi har alltså, kapaciteten finns där, det hoppas jag att ni ser.
De ville ha mig till att spela målvakt, vad ska man göra?
Man måste ju ställa upp för laget, men jag har ingenting med mig!?
Jag hade ju börjat tagga för 18-års kalaset, Skjortan var stryken, slipsen knyten och jag, MACKANPebe var äckligt fräch.
Men jag fick låna Edvins sletna vinterpjux, även hans handuk, och på råga till allt, hans roll-on deo! Haha, ni ser ju vilken gemenskap vi har i laget, Edvins ägodelar är mina ägodelar.
Och om vi säger så här, laget berömde mig, ryktet säger att jag petade den ordinarie målvakten, woho, vilken grej.
Så att vi förlorade med 13-1 berodde inte på mig, inte ens lite, känns bra. Obsarvera att det då är en utav den minsta förlusten, haha, och att vi inte hade några avbytare.
Men det finns nackdelar med att stå målvakt, träningverken är olidlig, skulle man se mig live när jag går kan man tro att jag varit med om både det ena och det andra, vi ska inte gå in på detaljer, haha.

Matchen s kommentar:
Vrigstads målvakt får Gillek över sig,  all tyngd lägger sig på benet.
Målvakten börjar gråta och prata om att han vill hem och att han inte vill spela mer, haha.
Då säger Magnus såhär, "men hallå, är du 14 år eller?"
Haha, 105 kilo över knät, det gör rätt ont!

Det var allt för mig, tack så länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0